Thursday, June 10, 2010

မႏၱေလး ေစ်းခ်ိဳေတာ္ ေရႊဆိုင္တန္း ။


ဟိုးအရင္ ေစ်းခ်ိဳေတာ္မွာ E ရံု ဆိုတာ ေစ်းရံု ၁၂ ရံုၾကီးထဲက နာမည္ အၾကီးဆံုး ေရႊဆိုင္တန္း ေပါ့။ နာမည္ၾကီးတာ ကလည္း မေၿပာနဲ့ သူတို. ေရာင္း၀ယ္တဲ့ ပစၥည္းက ေရႊနဲ့ ေရႊရတနာ ပစၥည္းေတြကိုး။ အဲဒီေတာ့ အရင္းအႏွီး လည္းၾကီးတယ္။ ကုန္ပစၥည္း အညစ္အပတ္ အေပ အေရလည္း မရွိဘူး။ သန့္ရွင္းတယ္ ၿပီးေတာ့ ၀န္ကသိပ္ က်ည္းတယ္ မဟုတ္လား။ ကုိယ္ခင္းေရာင္းတဲ့ ကုန္ပစၥည္း ကုိ ေစ်းသိမ္းခ်ိန္ ညေနတိုင္ေတာ့ ကုိယ္တိုင္ သိမ္းဆည္းၿပီး အားလံုး အိမ္ၿပန္ယူလာ ႏိုင္တဲ့ ေစ်းဆိုင္တန္း ဆိုလို့ သူ.တစ္တန္းပဲ ရွိပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ေရႊ ဆိုင္တန္းက ေရႊသည္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ပစၥည္းဥစၥာ ေတာင့္တင္း ခိုင္လံုတာနဲ့ အမွ် သိကၡာ သမာဓိ ရွိၾက သူေတြမို. ဆိုင္ရွင္ၾကီး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ၿမိဳ.မိၿမိဳ.ဖ စာရင္း၀င္ေတြေပါ့။
ေရႊဆိုင္တန္း မွာ ေရႊ၀ယ္ေရာင္း လုပ္ၾကတဲ့အခါ တစ္ခ်ိဳ. တစ္ေလ က အခ်ိန္အတြယ္မွာ မမွန္ကန္မူ. ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီလို ရွိတာ ပေပ်ာက္ေအာင္ သမာဓိ ခ်ိန္ခြင္ ဆိုတာကို ၁၉၅၄ မွာ ေစ်းအတြင္း ထားရွိခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္ မဂိုလမ္း ဘာဘူေတြက “ဘုရားခိ်န္ခြင္ ” ဆိုၿပီး ေရာင္းသူ ၀ယ္သူ ဘက္က သံုးႏိုင္တဲ့ အေလးမွန္ ခ်ိန္ခြင္တစ္ခု ထားရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ ခ်ိန္တြယ္ခ်င္သူက အဖိုးအခ ေပးၿပီး ခ်ိန္ၾကရတယ္။ ဒီခ်ိန္ခြင္က ခ်ိန္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကုိ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ လက္ခံ ၾကတယ္ေလ။ ခ်ိန္ခြင္ကုိ လာခ်ိန္တဲ့ အခါ ရတဲ့ ခ်ိန္ခ ကုိေတာ့ ဘာဘူ ေတြက သူတို. ဘုရားေက်ာင္းမွာ လွဴသတဲ့။ အဲဒီနည္းကုိ မႏၱေလး ေ႐ႊဆိုင္တန္း ကလည္း အတုယူၿပီး ဆိုင္တန္းထဲမွာ “ သမာဓိ ခ်ိန္ခြင္” ဆိုတာ ထားခဲ့တာပါ။ ရတဲ့ ခ်ိန္ခကုိ ေရႊဆိုင္တန္း ကထိန္လို အလွဴ အတန္းေတြမွာ ထည့္လွဴ ခဲ့ၾကတယ္။

ဟိုးတံုးက မႏၱေလးနဲ့ တကြ တစ္ၿပည္လံုးက ၿမန္မာ ေရႊကုန္သည္ေတြ မွန္သမွ်ဟာ အိႏၵိယက မာရ၀ါရီ လူမ်ိဳး ဘာဘူ ေရႊကုန္သည္ ၾကီးေတြရဲ့ လက္ေအာက္ခံ လုပ္ကိုင္စား ၾကရတာပါ။ ေရႊေစ်းကုိ ဘံုေဘ လိုေနရာက ခ်ဳပ္ကုိင္ ထားၿပီး အေၿမာက္အၿမား ၀ယ္မူ. ေရာင္းမူ.ကုိ ဘာဘူေတြ ကပဲ လုပ္ကိုင္ ေရာင္း၀ယ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿမန္မာ ေရႊဆိုင္ ေတြက ဘာဘူေတြရဲ့ လက္ေအာက္ကပါ။

ၿမန္မာ ေရႊဆိုင္တန္းက ေရႊထည္ေတြကုိ ၀ယ္လည္း ၀ယ္တယ္။ ေရႊကုိ ကုိယ့္ ၿမန္မာ ပန္းထိမ္ေတြမွာ အထည္ လုပ္ခိုင္းၿပီး ေရာင္းလည္း ေရာင္းတယ္။ ၀ယ္တဲ့ ေရႊထည္ကုိ ဘာဘူဆီ အထည္ပ်က္ အတိုင္း ေရာင္းခ်င္လည္း ေရာင္း၊ ဘာဘူေတြက ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ ေစ်းေပးၿပီး ၀ယ္တယ္ေလ။ ဒါမွမဟုတ္ မႏၱေလးမွာ အေခါက္ေရႊ ၿဖစ္ေအာင္ ေလွာ္ၿပီးေတာ့ ေရာင္းခ်င္လည္းေရာင္း၊ ဘာဘူေတြက အေခါက္ဆို ဘယ္ႏွစ္ပိသာ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၀ယ္တယ္။ အေခါက္ေရႊ ေရာင္းႏိုင္ရင္ ေစ်းကုန္ရတယ္။ မႏၱေလးမွာ အာဠ၀ီ နားမွာ ေရႊေလွာ္သူ ေတြရွိတယ္။ “အဘူပါးကား”တဲ့။ သူ.ဆီက ေလွာ္တဲ့ေရႊကို AB လို. တံဆိပ္ထိုး ေပးတယ္။ သိုမဟုတ္ မ်က္ပါးရပ္ မွာလည္း ေရႊေလွာ္ ေပးတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္ ။

ဟိုးေရွးက ႏိုက္ထရစ္ အက္ဆစ္ဆိုတဲ့ ငရဲမီးက လြယ္လြယ္ ၀ယ္လို. မရဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ၿမန္မာ့နည္း ၿမန့္မာဟန္နဲ ့ေရႊေလွာ္တာ တစ္နည္း ရွိေသးတယ္။ ေရႊညံ.ကုိ ပါးပါး ခပ္ၿပီး အုတ္နီမူန္.နဲ့ ဆားနဲ့ ေလွာ္တာေလ။ အဲဒီနည္းက လူပင္ပန္းၿပီး လက္၀င္ေပမဲ့ ေလွာ္ၿပီး ေရႊက ပိုေကာင္းတယ္။

ေရႊဆိုင္တန္းက ေရႊသည္က ဘာဘူဆီက ေရႊေကာင္းကုိ၀ယ္ ၊ ဒဂၤါးရည္ ရေအာင္ ေၾကးစပ္ၿပီး အထည္လုပ္ ေရာင္းတယ္ေလ။ စိန္ကုိေတာ့ ဘာဘူေတြက တစ္ဆင့္ေရာင္းၾက ၀ယ္ၾကတယ္။ စိန္ကို အိႏိၵယက တစ္ဆင့္ ၿမန္မာ ႏိုင္ငံသို. ေရလမ္း ကုန္းလမ္း ေတြက ေနၿပီး ၿမန္မာ ႏိုင္ငံကုိ တိတ္တစ္ဆိတ္ အထုတ္လိုက္ ၀င္တာပါ။ ရန္ကုန္- မႏၱေလး- မံုရႊာ ဟာ ေရႊဒဂၤါး နဲ့ စိန္ေတြ ၀င္ရာ ထြက္ရာ ေမွာင္ ခိုလမ္း ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာပါ။ အဲဒီပံုစံ အေရာင္း အ၀ယ္ မ်ိဳးနဲ. ေရႊဆိုင္တန္း က ေရႊသည္ ေတြဟာ စီးပြား ၿဖစ္ခဲ့ ၾကတာေပါ့။

ၿမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ ႏုိင္ငံေရး ပံုစံ ေၿပာင္းသြားတဲ့ အခါ မွေတာ့ လက္၀ါးၾကီးအုပ္ ေရႊသည္ ဘာဘူေတြ အိႏိၵယ ၿပန္ကုန္ၾကေရာ။ သူတို. မရွိေတာ့ တဲ့ေနာက္ တရုတ္ ေရႊကုန္သည္ေတြ မႏၱေလး ေရႊဆိုင္ ေလာကမွာ စမ္းၿပီး ေၿခခ်လာတာ ေတြ.ရတယ္။ အစ ပထမ သူတို. ၀င္ လာပံုက ေရႊေကာင္းကုိ ေရာင္းတာ လိုလုိ ၊၀ယ္တာလိုလုိ ေရႊပြဲစား လိုလို၊ ၿမန္မာ့ ေရႊ၊ အေရာင္း အ၀ယ္ေစ်းကြက္ ကုိ စူးစမ္းၾကည့္ တယ္။ ေနာက္ ပန္းထိမ္ဖို တစ္ခု ႏွစ္ခု စေထာင္ၿပီး တရုတ္ ပန္းထိမ္ လက္ရာ အထည္ အၿဖစ္နဲ့ ေရႊဆိုင္တန္းရဲ့ ေရႊေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ငန္း ထဲကုိ ၀င္တိုးလာတယ္။

ဒီလုိ တိုးလာတဲ့ အခါ ႏွစ္ေတြ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ တရုတ္ ပန္းထိမ္က ေရာင္းတဲ့ ေရႊထည္ကုိ ၿမန္မာေတြက သူ.ထက္ငါ တိုးေ၀ွ. ၀ယ္လာတဲ့ အဆင့္ကုိ ေရာက္လာတယ္။ အခုဆိုရင္ ၿမန္မာ့ ေရႊထည္ ေရာင္း၀ယ္တဲ့ ေစ်းကြက္ထဲ တရုတ္ ပန္းထိမ္ဖို ေခၚတဲ့ ေရႊဆိုင္ေတြက တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ၾကီးကုိ ၀င္ေရာက္ ေရာင္း၀ယ္ေနပါၿပီ။ ေရႊဆိုင္တန္းက ေရာင္း၀ယ္ေနတဲ့ အထည္ ထက္ေတာင္မွ တရုတ္ ေရႊဆိုင္ေတြက ေရာင္းတဲ့ အထည္ကုိ ၀ယ္သူက ပိုၾကိဳက္ေနတယ္လုိ့ ၾကားရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စံုစမ္း လိုက္တဲ့ အခါ တရုတ္ဆိုင္က ေရာင္းတဲ့ ေရႊေရာင္နဲ့ ၿမန္မာ ဆိုင္က ေရာင္းတဲ့ ေရႊထည္ ပစၥည္းနဲ့ မတူပဲ အေရာင္ခ်င္း နည္းနည္း ကြဲၿပားေနတယ္။ သူတို.ေရႊက စိမ္း၀ါ၀ါ ၿမန္မာ ေရႊက နီ၀ါ၀ါ ၿဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ စိမ္း၀ါ၀ါ အေရာင္ဟာ ေရႊပုိစစ္ တယ္လို. ၀ယ္သူက ထင္တယ္ေလ။

ေနာက္ၿပီး သူတို. ေရႊထည္က သူတို. ဆီက၀ယ္ သြားရင္ ဘယ္ေတာ့ ၿပန္လာေရာင္းေရာင္း သူတို.က မၿငင္းဘူး ၿပန္၀ယ္တယ္ ။ မူလ၀ယ္ တဲ့ ေဘာက္ခ်ာ သာပါပေစ အာမခံသတဲ့။ ဒီလို အာမခံတဲ့ အခါမွာ တစ္ခ်ိဳ. ပန္းထိမ္ေတြက ေငြတစ္ရာ က်ပ္ကုိ တစ္ဆယ္က်ပ္ ေလ်ာ့တဲ ့ေစ်းနဲ့ ၿပန္ယူတာ ၊ တစ္ခ်ိဳ.ဆိုင္ေတြက ခ်ိန္တြယ္ ၿပီး အေလ်ာ့တြက္ ဆိုတာ ႏုတ္ၿပီးမွ ေငြေခ်တာေတြ လုပ္ပါတယ္။ သူတို. ဆီက ပစၥည္း စစ္ ၊မစစ္ကေတာ့ အထည္ေပၚမွာ ၀ယ္စဥ္ ကတည္း က သူတို.စာနဲ့ တံဆိပ္ႏွိပ္ထား ၿပီးသားမို. အၿငင္းပြားစရာ မရွိပါဘူး။

အဲဒီလို ၿဖစ္လာရတဲ့ ကိစၥဟာ ေစ်းခ်ိဳက အီးရံု ေရႊဆိုင္တန္းကုိ ဖ်က္ၿပီး အသစ္ၿပန္ေဆာက္ တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရႊဆိုင္တန္းက ယာယီ အေနနဲ့ အဆင့္ၿမင့္ ေလးထပ္ အေဆာက္ အအံု ၾကီးေပၚ ေရာက္သြား တာလည္း ပါတယ္။ ၿမန္မာ ေစ်း၀ယ္ေတြက ေလးထပ္ကို တက္လာဘို. ၀န္ေလးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းခ်ိဳ နား တစ္၀ိုက္မွာ မိူေပါက္သလို ေပၚလာတဲ့ တရုတ္ေရႊဆိုင္ ေတြမွာ လြယ္လြယ္ ၀င္၀ယ္ ၾကတယ္။ ေစ်းသည္ေတြက ဒါယာယီပဲ ေစ်းသစ္ၾကီး ေဆာက္ၿပီးရင္ေတာ့ ေနရာက်မွာပါလို. ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ ၾကီးေတြနဲ့ ေအာင့္အီးၿပီး ေစာင့္ခဲ့ၾကတယ္။ ေဆာက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ေရႊဆိုင္တန္းကုိေတာ့ ေနရာမေရြး ေစ်းကြက္ေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းၿဖစ္လို. တစ္စု တစ္ေပါင္းတည္း တတိယထပ္ တြင္ ခ်ထားဘို. သတင္းေပး လိုက္တဲ့အခါ ေရႊဆိုင္တန္း သမားေတြ အေမာၾကီး ေမာကုန္တာေပါ့။ ေရႊမွာေရာ လက္ရာမွာေရာ ေစ်းမွာေရာ တရုတ္ ေရႊဆိုင္ေတြနဲ့ ၿပိဳင္ႏိုင္တယ္ ထားဦး ၊ ေငြပင္ေငြရင္း ခ်င္းက မၿပိဳင္ ႏုိင္ဘူး ၿဖစ္ေနတယ္။

ၿမန္မာေတြ ၾကိဳက္တဲ့ တရုတ္ ေရႊဆိုတာ စင္စစ္ ဘာမွဆန္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿမန္မာ ေရႊဆိုင္က ေရႊေကာင္း တစ္က်ပ္သားကုိ ေၾကး ၁၂ ေရႊး စပ္ၿပီး၊ ေရႊဒဂၤါး အရည္မွီေအာင္ လုပ္တယ္။ အေသြးက နီ၀ါ၀ါ ထြက္တယ္။ တရုတ္ေရႊဆိုင္က ေရႊေကာင္း တစ္က်ပ္သား ကုိ ေၾကး ၁၂ ေရႊးနဲ့ ေဘာ္ေလးေရႊးသား ၊ သို. မဟုတ္ ေၿခာက္ေရႊးသားေလာက္ စပ္လိုက္ေတာ့ ေရႊေရာင္က စိမ္းၿပီး ၀ါသြားတာေပါ့။

ပစၥည္းကုိ ၀ယ္၀တ္တဲ့ ၿမန္မာ ေတြက တရုတ္လက္ရာ၊ တရုတ္ ထည္ေတြလို. ေၿပာေနၾကေပမဲ့ တကယ္ေတာ့ ၿမန္မာ ပန္းထိမ္ဖိုေတြ က ခ်ည္း လုပ္ေပး ေနတာပါ။ တရုတ္လက္ရာ မဟုတ္ပါဘူး ။

ေရႊဆိုင္တန္းၾကီး ေလးထပ္ ေရာက္သြားလို. အေရာင္း အ၀ယ္ေတြ မၿဖစ္တဲ့ အခါ ေၿမာက္ၿပင္မွာ ရွိတဲ့ ၿမန္မာ ပန္းထိမ္ဖိုေတြ တစ္သီ တစ္တန္းၾကီး အလုပ္မရွိ ၿဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ပန္းထိမ္ေတြကို ေနာက္ ဖြင့္တဲ့ ေရႊဆိုင္ေတြက ပံုစံၿပၿပီး ပစၥည္း အလုပ္ခိုင္းတယ္။ လုပ္ၿပီးတဲ့ အခါ အေရာင္မတင္ခင္ ပန္းထိမ္သည္က သူတို.ဆီကုိ ယူသြားၿပီး အပ္ရပါတယ္။ သူတို.က သူတို.စာ သူတို.တံဆိပ္ ေရႊထည္ေပၚမွာ ဒိုင္းကနဲ ဆိုင္တံဆိပ္ ရိုက္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီ အထည္ ၿပန္ယူလာၿပီး အေရာင္တင္ ၿပီးမွ ၿပန္အပ္ရတာ။

ေပးတဲ့ လက္ခ ကလည္း အင္မတန္ နည္းပါးတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေခတ္ၾကီးမွာ အလုပ္မရွိရင္ ဘာနဲ့ ရပ္တည္မလဲ။ ဒါေၾကာင့္မို. အရာရာ မ်က္ႏွာ ငယ္ပါလ်က္နဲ့ သူတို့ ပန္းထိမ္ဖိုရဲ့ လက္ေ၀ခံ အၿဖစ္ ၿမန္မာ ပန္းထိမ္ဖိုက လုပ္စား ေနၾကရတာပါ။ သူတို. အလုပ္ကုိ လုပ္ခ်င္ရင္ ဥပမာ- ေရႊတစ္ဆယ္ က်ပ္သား ေပး ၿပီး အပ္တဲ့ အလုပ္ကုိ လက္ခံမယ္ဆုိရင္ ပန္းထိမ္ ဆရာက ေရႊ တစ္ဆယ္ က်ပ္သား သို.မဟုတ္ ေရႊ တစ္ဆယ္ က်ပ္သားနဲ့ တူတဲ့ တန္ဖိုးကုိ အလုပ္ရွင္ကုိ အာမခံ ေပးအပ္ ထားရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ.ဆို ေရႊေပးစရာ မရွိရင္ အိမ္ဂရန္ ကုိ ေပးထားရ ပါတယ္တဲ့။ သူတို.က စိတ္ခ် ရေအာင္ အဲဒီလို အေပါင္ ပစၥည္း တစ္ခုခု ယူၿပီးတဲ့ ေနာက္မွ အထည္အပ္တယ္။ အပ္တဲ့ လုပ္ခ နဲ့ ေပးတဲ့ အေလ်ာ.တြက္ လက္ခ ကေတာ့ နည္းနည္း ပဲရ ၾကတယ္။

တရုတ္ဆိုင္ ေတြက ေရြထည္ကုိ ေရာင္းတဲ့အခါ ေရႊကို ခ်ိန္ေရာင္းတယ္။ လက္ခကုိေတာ့ ၀ယ္သူဆီက နည္းနည္းေလး ပ ဲေတာင္းယူတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရႊထည္ ၀ယ္ယူတဲ့ သူေတြက လက္ခကလည္း ေပါလိုက္တာ ဆိုၿပီး ေက်နပ္တယ္။ သို.ေပမဲ့ အေလ်ာ့တြက္ ဆိုၿပီး ႏုတ္ယူရာမွာေတာ့ အမ်ားၾကီး ပုိယူလိုက္တယ္။ အေလ်ာ့တြက္ ယူတဲ့ အခါ ေရႊ (၆) ေရြးေလာက္ အေလ်ာ့တြက္ ယူလိုက္ ၾကတယ္။

နိဂံုး


ယေန့ေခတ္ ကာလ မွာေတာ့ မႏၱေလး အဆင္ၿမင့္ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ ပထမ ထပ္ ( H ) အိပ္ခ်္ ရံု မွာ ေရႊဆိုင္တန္း ကုိ ထားရွိပါတယ္။ ေရႊဆိုင္ အမ်ားစုဟာ တုိးတက္ လာတဲ့ နည္းပညာေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ေရႊထည္ ပစၥည္းေတြကုိ လက္မႈ. ပညာကေန စက္မႈပညာ သို႔ ေျပာင္းလဲကာ လွပတဲ့ ေခတ္မွီ ဆန္းသစ္တဲ့ ဒီဇိုင္း ေတြနဲ့ ထုတ္လုပ္ ေရာင္း၀ယ္ လာၾကတယ္။ သုိ.ေပမဲ့ ေရႊထည္ စုေဆာင္း သူအမ်ားစု ကေတာ့ ေရွးလက္ရာမ်ား ကို ပိုမို ႏွစ္သက္ ၀ယ္ယူ စုေဆာင္း ၾကပါတယ္။

၀တ္ဖုိ႔ အတြက္ ၀ယ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ လက္ရာဆန္း၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ ဒီဇိုင္း ေရႊထည္ လက္ရာေတြ ေတြကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ၾကပါတယ္။ ဒီဇုိင္း ေတြက ေန႔ စဥ္ အခ်ိန္နဲ႔ အမွ် သစ္ေန ေပၚေနတာ ဆုိေတာ့ ၀ယ္တဲ့ သူေတြ တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး ေျပာင္း ၀တ္ခ်င္ ၾကတာေပါ့။ သို.ေပမဲ့ ေရႊက ေစ်းနည္းတဲ့ ပစၥည္း မဟုတ္လို႔ သိပ္မ်ားမ်ား ၀ယ္မထား ႏိုင္ၾကဘူး။ ေရာင္းၿပီး ေနာက္ ဒီဇိုင္း အသစ္နဲ့ လဲ၀တ္ ရင္လည္း အေလ်ာ့တြက္ ရူံးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စုတဲ့ သူေတြ ကေတာ့ အရင္ ေရွးလက္ရာ ေတြကို ႀကိဳက္ၾကတယ္။ စုေဆာင္းရန္ ၀ယ ္ယူ ၾကတဲ့့အတြက္ အေလးခ်ိန္ မ်ားတဲ့ ေရႊထည္ေတြကုိ ၀ယ္ေလ့ ရွိၾကတဲ့အၿပင္ အေလ်ာ့တြက္ နည္းတဲ့ ေရႊတံုး ေလးမ်ား ၿဖတ္စေလး မ်ားကုိ မိမိတို. ေငြေၾကး နဲ့ တိုင္းတာ ၿပီး စုေဆာင္းၾကတယ္။ ဒီဇိုင္း အဆန္းေတြ နဲ႔ စက္ျဖတ္ေတြ ၀ယ္ရင္ အေလ်ာ့တြက္ မ်ားတယ္ ေလ။

ဒါေၾကာင့္ ေရႊကိုေတာ့ မႏၱေလး ကလူေတြ ၀တ္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ခပ္ထူထူနဲ့ အေလ်ာ့တြက္ နည္းတဲ့ ေရႊပံုစံ မ်ိဳးကုိ ၀တ္ ဆင္ၾကတယ္။ ဒါကို မႏၱလာသူ ေတြက ေရႊကို အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ေတြ ၀တ္တတ္ တယ္လို့ ေၿပာဆို ၾကေလရဲ့ ။ မႏၱေလး အနီးတ ၀ိုက္ ေတာင္သူ လုပ္တဲ့ သူေတြ ကလည္း သီႏွံေပၚ ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ စားရာ သံုးရာ လွဴရာက ပိုရင္ ေရႊေလး ၀ယ္ထား ၿပီးစု ၾကတယ္။ ေရႊ က မရွိရင္၊ ေပါင္လို. ေရာင္းလို. လြယ္တယ္။ ေငြၿဖစ္ လြယ္တယ္ေလ။ ရွိေတာ့လည္း ၀တ္ရတယ္ေလ။ ကုိယ္၀တ္ဆင္ ေနရာက ေငြေရး ေၾကးေရး ၾကပ္တည္း လာတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ “မရိွ ၀မ္းစာ ရွိ တန္ဆာ” ဆိုၿပီး ေပါင္ႏွံ ေရာင္းခ် သံုးၾကတယ္။

ဘာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ မႏၱေလး မွာေတာ့ တရုတ္ေရႊဆိုင္ ေတြဟာ ယခုခ်ိန္ထိ ေရပန္းစား ေနဆဲပါ။ ဟိုးတစ္ခ်ိန္က ေရႊဆိုင္တန္းလို စီးပြားေရး မ်ိဳး ၿဖစ္ေအာင္ ၊ ေရွးက ရွိခဲ့တဲ့ သိကၡာ သမာဓိမ်ိဳး ၿဖစ္ေအာင္ ေတာ့ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ ေရႊဆိုင္တန္းက တစ္အား ၾကိဳးစားရဦးမွာ ။ ကြ်န္မတို. ႏိုင္ငံဟာ ေရႊေတြလည္း ေၿမထဲက ထြက္လို. မကုန္တဲ့ ႏုိင္ငံပါ ဆိုတဲ့ ေကာင္းတာေလး နဲ့ပဲ အဆံုးသပ္လိုက္ ပါတယ္ေနာ္။

၀န္ခံခ်က္- ကြ်န္မ - ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိ ကြ်န္မ ခ်စ္ခင္ေလးစား ရတဲ့ ၿပည္သူခ်စ္ေသာ ကေလာင္ရွင္ လူထုေဒၚအမာ ၏ ရတနာ ပံု မႏၱေလး ကြ်န္မတို. မႏၱေလး စာအုပ္မွ ေရးသား ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ တင္ၿပ ထားပါသည္။ ကြ်န္မ အၾကိဳက္ဆံုး အေမ့ စာေပေတြ အေမ့ ေရွးစကား ေတြဟာ အေမ ေသသြား ေသာ္လည္း သမိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ေန ဆဲပါ ။

ကြ်န္မ ထပ္မံ ၿဖည့္စြတ္ ေရးသား ထားသည္မွာ နိဂံုး တစ္ပိုဒ္သာ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း။

ေရးသားသူ- လူထု ေဒၚအမာ

ၿပဳစု တင္ၿပသူ - ေမစိုး (Shwe Mandalay)

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete